[no-sidebar]
Hiljadama godina, mostovi su građeni kako bi olakšali prevoz čime su gradovima omogućavali da se dodatno razvijaju. Međutim, neki mostovi prevazilaze svoju prvobitnu funkciju i predstavljaju mnogo više od sredstva transporta od jednog do drugog mesta, piše Huffington Post
Golden Gejt (San Francisko, Kalifornija)
Kada je otvoren 1937. godine, Golden Gejt je bio najveći viseći most dugačak 2.737 metara, a od tada je jedan od najupečatljivijih simbola San Franciska. Prostire se preko moreuza Golden Gejt, zahvaljujući kojem je i dobio ime, a povezuje San Francisko i okrug Marin. Poznata narandžasta boja je inspirisana toplom klimom Kalifornije. Foto: Profimedia
Londonski most (London, Velika Britanija)
Ovaj pokretni most u gotičkom stilu omogućava prolaz posetiocima preko reke Temze. Izgradnja ove konstrukcije je počela 1886. godine i trajala je osam godina. Boja mosta se menjala tokom godina, pa je tako 1977. godine bio obojen u crvenu, plavu i belu boju radi proslave Kraljičinog Srebrnog jubileja.
Lančani most (Budimpešta, Mađarska)
Prvi most koji povezuje Budim i Peštu preko Dunava sagrađen je 1849. godine. Sa obe strane mosta se nalaze kameni lavovi zajedno sa grbom Mađarske. Tokom Drugog svetskog rata, Lančani most je bio potpuno uništen, ostavljajući za sobom samo stubove, što ga čini jednim od dva preživela mosta koje je dizajnirao Vilijam Klark. Obnavljanje mosta je započelo 1947. godine, a sa mosta se pruža neverovatni pogled na Parlament, pogotovo kad su zgrade osvetljene. Foto: Profimedia
Most Žuselino Kubičeka (Brazilija, Brazil)
Most je dobio ime po bivšem brazilskom predsedniku, a dugačak je 1188.72 metara i prostire se preko jezera Paranoa. Srebrne svodove (dužine 196 metara) koji se protežu preko kolovoza dizajnirao je Aleksandre Čan u želji da naglasi zalazak sunca u Brazilu. Foto: Profimedia
Most Heliks (Marina Bay, Singapur)
Unikatna struktura Heliks mosta, zbog koje je umalo nazvan DNK most, izazvala je pažnju kada je otvoren 2010. godine kao prvi zakrivljen most na svetu. Spiralne cevi koje stvaraju udvostručeni efekat dizajna mosta svetle u večernjim časovima pružajući još lepši pogled na Marinu Bay. Foto: Profimedia
Khaju (Isfaran, Iran)
U vreme kada je sagrađen na reci Zayandeh, most Khaju je radio i kao most i kao brana sa svoja 23 svoda i sistemom vrata ispod. Sagradio ga je persijski kralj Šah Abbas II oko 1650. godine, na temeljima starog mosta. Služio je i kao zgrada za javne sastanke. Foto: Profimedia
Seri Wawasan (Putrahaja, Malezija)
Most Seri Wawasan je dugačak 769 metara i proteže se preko jezera Putrahaja, a prvobitna ideja je bila da ovaj most svojim izgledom oponaša jedro broda. Foto: Shutterstock
Kintai (Ivakuni, Japan)
Duga istorija visokog vodostaja, tajfuna i poplava svedoči teškoj izgradnji dugotrajnog mosta preko reke Nišiki, a trenutni Kintai most predstavlja četvrtu kontrukciju na ovom mestu od 1673. godine. Čitavo područje oko mosta se svrstava u Nacionalno blago od 1922. gdoine, a turisti hrle u ovo područje pogotovo u vreme Festivala cvetanja trešnje. Foto: antb /Shutterstock